"Sesungguhnya Yang Baik Dari Allah,Yang Buruk Dari Diri Ini Sendiri"


Saturday, March 6

renung sjenak..


boring btl ujung mggu ni, dsbbkn tlalu bosan,,aku pon mbelek2 buku 5o pesan Rasullullah pd kaum wanita.. belek punya belek..smpi chapter menarik..hehe.."jgn tinggalkn tempat tidur"..hehe nak tau ape yg ade n menarik dlm chapter ni..haha bca la sendiri..kihkihkih..
aku tertarik dgn bbrp pesanan dlm buku ni.




ni lah buku yg aku dok belek2 ni..hehe..rumet punya kawan punya buku..


pesanan Abu Darda kpd isterinya
"Jika engkau melihat aku marah maka relakanlah aku,
dan jika aku melihat engkau marah,aku pun merelakanmu
Jika tidak,tentu kita tidak akan pernah damai"

bgs pesanan ni, kan bgs kalu si suami,si boyfriend,si isteri,si gurlfren mgamalkan prinsip nie..aman dunia..xdelah kecik2 ati..skit2 ati..

Suami bersyair kpd isterinya;

"maafkan aku maka cinta kasih ku akan abadi,
janganlah kamu berkata-kata di depanku ketika aku marah,
janganlah kamu byk mengeluh lalu pergi kerana emosi,
lalu enggan hatiku sdg hati itu berbolak balik,
sesungguhnya ku lihat cinta dan derita
manakala keduanya berdua,
maka tak lama cinta akan hilang"

sama2 lah kita saling memaafkan,saling bertolak ansur ant 1 sma lain agar hbgn brpanjangan..amin




0 0 komen terbaek!!:

Click for Support Me!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rajin-Rajin Komen Entri Misszue:)

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Tolong Klik Dapat Pahala!