"Sesungguhnya Yang Baik Dari Allah,Yang Buruk Dari Diri Ini Sendiri"


Sunday, December 25

7 Rahsia Untuk Nampak Muda Dengan Segera


Assalamualaikum semua:)

Lagi update! Ok Misszue nak share pasal tajuk entri kat atas tu (^.^). Rahsia ni misszue dapat dari Reader's Digest.RD lagi kan.Yela,Misszue suka baca Reader's Digest.Macam2 ilmu yang best dan menarik dapat.Tak caya korang baca.

Ok! back to da story.Ape rahsia nak nampak muda dengan cepat? Hah ni die rahsia nye:)


1. Senyum
Ok! Paksa la diri korang untuk senyum.Kalau kita selalu senyum.Urat2 pipi kita akan menegang.So,kita akan nampak muda selalu.Tak caya try laa.So paksa diri korang untuk senyum k (^_^) Orang lain yang melihat kita senyum pon turut tersenyum.Sama2 nampak muda nanti.hehe

2.Tidur
Tidur yang cukup boleh membuatkan kita nampak muda.Yeke??? Iye lah,sebab nye bila cukup tido,kulit kita cukup rehat,bila dah cukup rehat.Kita akan nampak berseri.Oyeah!~ Satu lagi, jangan sesekali kita tido meniarap,sebab kita kan pressing kita punya muka dekat bantal.So,bila tu terjadi,so muka kita mudah berkedut.Jadi,kita perlu tido mengiring or baring dimana muka kita tidak dihempap.Lagipon tak baik tido meniarap,syaitan suka.Jadi ,Tidolah dengan betul dan cukup ok!



3.Berdiri Tegak

Yes! Berdiri tegak boleh buat kita nampak muda. Yela,kalau kita membongkok.Dah sah-sah nampak tua dengan cepat kan.So,Berdiri la dengan tegak.Nampak confident sikit..Nampak bersemangat.Tak ler ..nampak layu dan xbersemangat.So bila dah bersemangat,kita akan nampak lebih muda. Ok! Stand Tall everbody!


4. Baring di atas sofa





Gambar bibir??? Bukan..bukan.Actually ni,sofa berbentuk bibir.comel kan! nanti misszue nak beli satu la.Hehe.Eh! melalut pulak.Back to da story, Ok! baring diatas sofa boleh buat kita nampak muda dengan cepat??Haaaaaaaaa.ni nak cite ni! Actually,kalau baring atas sofa sambil kaki ditinggikan.Maksudnya kaki letak atas tinggi daripada jantung.So,darah yang terkumpul dikaki akan mudah mengalir ke seluruh jantung. Kalau xde sofa kat rumah, korang boleh guna cara,baring dekat dengan dinding,lepas tu,tumit kaki diletakkan ke dinding setinggi 45 darjah selama 3minit. So bila jantung sihat,Mesti la nampak muda kan!.Amalkan selalu k.good for your health!!

5.Rambut Segar dan Bersinar

Ok! Nak dapatkan rambut yang bersinar,Cara dia,bila kita nak keringkan rambut guna hair dryer tu.Keringkan dari atas berus or sikat rambut supaya rambut akan lebih bersinar.Actually xelok sangat guna pengering rambut.Rambut kita akan jadi kering.So jangan guna tahap kepanasan yang tinggi.Kalau kering sendiri more better kot!.Kepada yang muslim tu,pakai la tudung,sebab rambut kita akan terjaga dan nampak sentiasa segar.Dapat elakkan daripada rambut kita terkene sinaran UV.Eh! jangan pakai tudung sebab nak jaga rambut pulak! Pakai Tudung Sebab Allah yang Suruh! OK!.

6.Potong Rambut

Haaa ni cara paling cepat nak nampak muda.Potong rambut! Yes ,potong rambut paras bahu.Tak panjang dan tak pendek sangat.Bila korang potong rambut pendek,korang akan nampak macam muda remaja.Macam kanak2 riang.hehe Tak caya?? Try la.Look more younger with short hair!

7.Beli Bra Baru

Part ni sensitif sikit.Tapi penting jugak.haaa beli bra baru boleh buat korang nampak muda!Ntah la xpasti ni.Tapi kemungkinan ye jugak.
Kalau yang main redah je beli bra.So better tanya pada promoter yang jual tu,Diorang lebih arif.Korang mesti beli bra yang sesuai.Make sure yang fit dengan korang.Bukan yang terlalu ketat or longgar.Bila,bra sesuai.Sure la korang selesa kan.Bila dah selesa, Mesti la nampak muda kan!.Keselesaan itu Sangat la penting untuk tingkatkan your confident level!

Ok.Sampai disini sahaja.Yang Baik jadikan panduan dan yang buruk jadikan sempadan.OK!

Sekian.Selamat Berblogger;)


Sumber foto:Google
Sumber info:Reader's Digest




2 0 komen terbaek!!:

Nur Syazana said...

wahhh. thanks for the info :D

Miss Zue said...

ur welcome dear..thx to en reader's digest..hehe:)

Click for Support Me!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rajin-Rajin Komen Entri Misszue:)

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Tolong Klik Dapat Pahala!