"Sesungguhnya Yang Baik Dari Allah,Yang Buruk Dari Diri Ini Sendiri"


Saturday, December 24

APA LELAKI SUKA DAN TAK SUKA

Assalamualaikum semua:)

Ok hari misszue nak share pasal LELAKI..Apa yang diorang suka dengan tak suka.Tak tau la betoi ke tak.Ni misszue terbaca.Tak ingat dari mana.Maybe blog2 org kot.Artikel ni pada Julai 2008.Lama kan..memang pon..Time tu misszue masih study lagi.

Okey! back to the story..Apa lelaki suka dan tak suka.

Lelaki suka:

  • Sikap kelakar ada ke? ade sket2..
  • Budi pekerti dan kesopanan ade ke?? sket2 jugak
  • Murah hati ade ke? ade kot haha
  • Senyuman manja ade ke? hehehe:) sengeh manje ade.
  • Pandai memasak ade ke? bole la sikit2
  • Pandai dalam mengenakan pakaian ade ke?? xberape nak ade ni..selalu hentam je ikot dan
  • Penampilan/imej yang sesuai dengan citarasanya ade ke?emm selalunye kene citarasa hati sendiri jek.haha
  • Tak mudah naik angin ade ke?? haha mudah sangat naek angin tp mudah sejuk jugak.
  • Seorang wanita yang sanggup meminjamkan keretanya pada lelaki bila kereta laki tersebut rosak ade ke?emm xde kot,sebab misszue xde kereta lagi
  • Tak terlalu seksi dalam berpakaian ade ke? xla..malu la pakai seksi
  • “Tak apalah, tadi U dah belanja I makan, jadi sekarang biar I belanja tiket wayang” ade ke??emm xnak la,misszue kedekut.haha.bapak kejam kan!
  • Wanita yang dapat menjalin hubungan rapat dengan ibu atau keluarganya ade ke?emm xkot..xpenah jumpa pon.haha.dah jumpe nanti cite lain
  • Berwawasan atau bercita-cita tinggi ade ke?emm yang ni ade!! nak jadi KAYA.Tinggi tak??
  • Mempunyai keyakinan diri yang tinggi ade ke? ade la kot..hehe
  • Tahu menjaga maruah diri. Bersemangat dan tak mudah mengalah dalam situasi yang tertekan. ade ke? ade -ade..hehe
  • Sentiasa berada di sisinya saat duka dan gembira ade ke?emm xtau la tu..ade kot nanti
  • Tak berleter walau terpaksa menghantar lelaki ke lapangan terbang pada 2 pagi ade ke?huh! mesti la berleter..haha bahaya tau.Tapi kalu husben i,ok jek..
  • Sediakan secawan teh atau kopi tanpa disuruh oleh lelaki ade ke?tengok kalau rajin
  • Wanita yang mengambil berat tentang lelaki ade ke? urmm sket kot
  • Sikap keibuan ade ke? sikap ibu,bapak,anak,cucu,nenek pon ade tau
  • Sukakan kanak-kanak ade ke?suke2.suke sgt
  • Suara lembut tanpa dibuat-buat ade ke?haha mesti la tak! suara misszue mcm speaker tau..kuat kot
  • Pandai membawa diri. Tak kekok dibawa ke mana pun ade ke?ade2..hehe.dah biasa merantau
  • Boleh dibawa berbincang dan memberi pendapat ade ke? ade la jugak
  • Memberi sokongan moral dalam apa jua usaha yang dilakukan lelaki ade ke?tgk pada ade yang dia buat kalau positif misszue sokong kalau x,jangan harap la
  • Tak memperkecilkan kelemahan lelaki sebaliknya menerima seadanya diri lelaki tersebut ade ke?haha misszue suke menyakat.xdapat laa.tp gurau2 jek
  • Tahu bersyukur ade ke? ade la! bersyukur pada yang Esa
  • Pandai berjimat-cermat ade ke?mesti la ade.misszue kan kedekut!
  • Tak mengharapkan lelaki dalam semua hal ade ke?yes! xharap pon..tapi kalu husben,i hrp laaa


Lelaki Tak Suka:

  • Wanita yang suka mengumpat hehe tipu tipu tipu kalau xsuka.skit mesti ade
  • Sombong dan bongkak yang nie xde kot
  • Menunjukkan sikap yang terlalu memiliki ermm camna tu?? kdg ade kdg x kot
  • Hisap rokok oh memang xde
  • “Kau ni macam orang tiga suku!” Mengutuklah tu…ni nada bergurau ke?or serius?
  • Wanita yang melayan lelaki seperti alas kaki emm xdela..layan cam alas meja jek! tinggi sket kan..hehe
  • Wanita yang suka menunjuk-nunjuk untuk dapatkan perhatian ermm xdela!xsuke la cmtu
  • “Tak bolehkah U lakukan sesuatu yang betul!” suke ati la nak watpe pon! janji bermanfaat
  • “Jangan cuba beritahu I apa yg patut I lakukan dan yang tak patut I lakukan..” belum lagi,nanti nak try la
  • Wanita yang hipokrit xdela..ape ni hipo.hipo
  • Pembohong dan suka mencari alasan kadang2 terpaksa kot! depend on situasi
  • Terlalu ingin mengetahui hal peribadi si lelaki nak amik berat! kang kata tak syg pulak
  • Sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka biasa misszue yang wat keputusan
  • Kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang ermm xtau la nak kata
  • Pengotor dan pemalas misszue moderate,x malas xrajin.
  • Tak bertanggungjawab langsung emm bertanggungjwb kot
  • Tak pandai mengemas bole la sikit2.
  • Terlalu bebas dan kuat bersosial hingga tiada batasan pergaulan sosial cmna tu! masih ade batasan la
  • Kuat berleter walau hal remeh temeh xsuka berleter dan di leter.
  • Boros berbelanja jimat kot! kan kedekut tadi!
  • Tak tahu memasak ni pandai! tak dinafikan lagi haha
  • Sikap manja yang terlalu menyakitkan hati mengada2 sket.xbanyak
  • “Queen Control” atau suka mengarah-arah xla...
  • Tak pandai bergaya atau selekeh haha ye kot
  • Suka bermekap tebal sehingga hilang keayuan asli xpandai makeup!
  • Suka mengungkit-ungkit hal-hal lalu suke skit2..yg indah2..
  • Panas baran sket2..tapi cepat sejuk
  • Kuat merajuk dan sukar dipujuk haha memang ye la tu
  • Terlalu pendiam sehingga susah untuk berkomunikasi terlalu peramah.sampai tak larat nak layan kot
  • Tak mahu mengakui kesilapan dan ego hehe kekadang cmtu jugak!

hah!! ok abih! Tak semestinya betul list kat atas ni.Sebab nobody perfect! Setiap orang ade kelemahan..Jadi belajar la terima lah seadanya! Tapi,tak salah jugak kita berubah untuk kebaikan.

Sekian, Selamat Berblogger:)



2 0 komen terbaek!!:

:: Cik Nur :: said...

Ehem-ehem..!

Miss Zue cam dah de calon je..

wahh..tetibe hidung ni terbau nasi minyak..!

hehehe

Miss Zue said...

hahaha..
xdelah imiginasi jek!hehe
nasi minyak kat pelita tuuuu

Click for Support Me!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rajin-Rajin Komen Entri Misszue:)

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Tolong Klik Dapat Pahala!