"Sesungguhnya Yang Baik Dari Allah,Yang Buruk Dari Diri Ini Sendiri"


Monday, January 27

#IKHLAS#

Assalamualaikum,
 
~IKHLAS~
 
Ikhlas kan hati dalam semua perkara,
tak  kira kerja, pertolongan, hal rumah,kawan-kawan,
 
In sha Allah,
Dengan keikhlasan,
dipermudahkan segala urusan kita,
 
Andai hati kita terdetik ..
 Kenapa aku perlu buat itu?..
Kenapa aku perlu buat ini?
Kenapa macam ni?,
kenapa macam tu?,
rugi la aku,
ape untungnya aku?,
Ini adalah godaan syaitan,
yang ingin membolak balik kan hati kita,
cepat -cepatlah kita beristigfar,
 dan mengingati Allah,
 
Jika Kita berjaya melawan rasa hati,
In sha Allah
apa yang kita lakukan dengan  ikhlas
dan kerana Allah,
Percaya lah...
Ada ganjaran dari Allah.
walaupun kecil,
tetap terasa nikmat dan tenang.
 
Pupuk lah hati kita,
supaya sentiasa ikhlas,
dalam menjalani kehidupan harian kita,
 
 
 
~Misszue~
 
p/s: misszue penah cube..dan terasa nikmatnya..Kadang2 terfikir kenapa lah aku ni ada rasa tak ikhlas dan tak puas hati.sedangkan semua ni dari Allah.Astagfirullah. Manusia kan..tak sempurna..tapi tak salah nak berubah..
 
 
 
 

2 0 komen terbaek!!:

Miss N™ said...

pendek kata...keikhlasan pokok segalanya.. :)

Miss Zue said...

ye tu cik nur..

Click for Support Me!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rajin-Rajin Komen Entri Misszue:)

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Tolong Klik Dapat Pahala!